När blir man vuxen?

Jag citerar Anton - "Bök och stök!"
Mycket att fixa, framförallt julklappar och lokal till nyårs.
Men det är kul! och framförallt kommer det bli bra om det lyckas! :D
Jag har typ ringt 20 samtal. Pratat med kommunen, turistbyrån, privatpersoner. Kollat byagårdar, matsalar, lokaler.

Haft en diskussion med en tant om att hon ville ha en ansvarig för lokalen som var vuxen, medan jag hävdade att vi alla som skulle vara där var vuxna (20-25 år). Hon höll inte med utan ville ha en vuxen, du vet, en vuxen.
Jag frågade om hon ville att min mamma (50 år) skulle hyra den åt oss då alltså? hur löjligt det skulle kännas, när man ändå är vuxen. (Först och främst är man ju myndig när man är 18. Man har egen lägenhet, betalar egna räkningar, eget jobb. Egen bil. Handlar egen mat, tvättar och städar själv. Tar eget ansvar. Betalar för att gå till sjukhuset, betalar vuxenpriser, måste teckna egna försäkringar, måste gå med i facket. Vars är man inte vuxen? Jag köper det om man har en åldersgräns, men inte en "vuxengräns".)
-När räknas man som vuxen då?
"Nej men det spelar ingen roll, bara ni sköter er"
-Ja men bra, då tar jag ansvaret.
-Njaa, men det ska vara nån vuxen...
Det fortsatte typ så tills vi skulle få komma och kolla på lokalen, då hon hyrde ut den framför ögonen på oss. Vi som trodde att vi hade pax på den eftersom vi blivit lovade en visning. Jag är en sån som tycker om äldre personer. Visar alltid respekt och hjälper till. Men till alla er surkärrningar där ute med fördomar mot oss "ungdomar", ni kan räkna med att få stå på bussen nästa gång!! :P

Farmor- INTE en surtant! mer världens goaste

Men kanske, kanske, kanske har vi fått tag på en lokal nu. Håll tummarna allihopa!
För i sånna fall är ni nog bjudna :)


Mer adresser tack! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0