Dagens lärdom

När man får stearin på sina kläder ska man inte lägga in den i frysen.

Det var vad jag fick höra att jag skulle göra efter att ha spillt stearin över halva min kavaj i går kväll/natt.
Så när jag kom hem la jag såklart in den i frysen. Plockade fram den vid frukosten när mamma och pappa också var i köket.
Mamma -Nej, har du fått tuggummi på kavajen?
-Nej, stearin.
M: -Jaha, lägger du den i frysen då?
- Ja, ska man inte göra det?
M: - Nja, jag brukar stryka. Lägg bara mellan ett papper så smälter stearinet från tyget och fastnar på papperet.
JAHA. Så det är så man ska göra alltså.
Frysen är för tuggummi och för att få bort stearin ska man stryka!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att veta:)

2009-12-14 @ 10:19:34
URL: http://vivera,blogg.se
Postat av: sussie pussie gobit

man lär så länge man lever ;)

2009-12-14 @ 17:04:04
URL: http://sussiestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0